13-03-2015

GRATIS haakpatroon GEHAAKTE BEERTJE.

Ik gebruik veel gratis patronen. Waarom zou ik dan niet eentje met jullie delen?

Deze beertje al poosje geleden gemaakt. Ik vind die aardig gelukt. En ik weet hoe moeilijk is om patroon voor mooie beertje te vinden (daarom heb ik ook deze bedacht).
Vind je die mooi?





Het patroon in helemaal mijn eigen ontwerp. Graag dit patroon niet kopiëren of publiceren! Mocht je dit patroon willen delen, stuur dan de link naar mijn blog.




HOOFD:
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4. In elke 3e vaste 2 vasten 24 vasten
5. In elke 4e vaste 2 vasten = 30 vasten
6. In elke 5e vaste 2 vasten = 36 vasten
7. In elke 6e vaste 2 vasten = 42 vasten
8. In elke 7e vaste 2 vasten = 48 vasten
9. In elke 8e vaste 2 vasten = 54 vasten
10-16. 54 vasten
17. Haak elke 8e en 9e samen = 48 vasten
18. Haak elke 7e en 8e samen = 42 vasten
19.  Haak elke 6e en 7e samen  = 36 vasten           
20. Haak elke 5e en 6e samen = 30 vasten
21. Haak elke 4 e en 5e samen = 24 vasten
22.  Haak elke 3e en 4e samen =  18 vasten

LIJF:

1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4. In elke 3e vaste 2 vasten 24 vasten
5. In elke 4e vaste 2 vasten = 30 vasten
6. In elke 5e vaste 2 vasten = 36 vasten
7. In elke 6e vaste 2 vasten = 42 vasten
8-10. 42 vasten
11. Haak elke 6e en 7e samen  = 36 vasten
12-13. 36 vasten
14. Haak elke 5e en 6e samen = 30 vasten
15-16. 30 vasten
17. Haak elke 9e en 10e samen = 27 vasten
18. 27 vasten
19. Haak elke 8e en 9e samen = 24 vasten
20. 24 vasten
21. Haak elke 7e en 8e samen = 21 vasten
22. 21 vasten
23. Haak elke 6e en 7e samen = 18 vasten

BENEN (2X):
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4. In elke 3e vaste 2 vasten 24 vasten
5-7. 24 vasten
8. Haak elke 3e en 4e samen = 18 vasten
9-10. 18 vasten
11. Haak elke 5e en 6 samen = 15 vasten
12-13. 15 vasten
14. Haak 2 vasten samen, 13 vasten = 14 vasten
15. 14 vasten
16. Haak 2 vasten samen, 12 vasten = 13 vasten
17. 13 vasten
18. Haak 2 vasten samen, 11 vasten = 12 vasten
19. 12 vasten
20. Haak 2 vasten samen, 10 vasten = 11 vasten
21. 11 vasten
22. Haak 2 vasten samen, 9 vasten = 10 vasten
23-28. 10 vasten

HANDEN (2x):
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4-5. 18 vasten
6. Haak elke 2e en 3e samen = 12 vasten
7-8. 12 vasten
9. Haak 2 vasten samen, 10 vasten = 11 vasten
10-12. 11 vasten
13. Haak 2 vasten samen, 9 vasten = 10 vasten
14-16. 10 vasten
17. Haak 2 vasten samen, 8 vasten = 8 vasten
18-21. 9 vasten

MONDJE:
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4. In elke 3e vaste 2 vasten = 24 vasten
5. In elke 4e vaste 2 vasten = 30 vasten
6-7. 30 vasten

OREN (2x):

1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. In elke 2e vaste 2 vasten = 18 vasten
4-5. 18 vasten
6. Haak elke 2e en 3e samen = 12 vasten
7. 12 vasten
 MIDDENOOR: 
1. 6 vasten in de ring 
2. (In elke vaste 2 vasten)x5 = 10 vasten

STAARTJE:
1. 6 vasten in de ring
2. In elke vaste 2 vasten = 12 vasten
3. 12 vasten 





Is je beertje klaar? Laat mijn weten :) je kan foto sturen via facebook: https://www.facebook.com/pages/Haaknaald-ik/485732028219779?fref=ts

 

 PS. Is je werkje klaar? Deel je foto's van je werkje op facebook of je pagina/site. Ik zou super leuk vinden als je daarbij schrijft dat je hebt mijn patroon gebuikt;) 

44 opmerkingen:

  1. Wat een leukerd, bedankt voor het delen!

    Liefs,
    Stefanie

    www.CuteDutch.nl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lief en schattig beertje, dank je wel voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi wat lief om te delen dank u wel groetjes martine

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een schattig beertje, bedankt voor het patroontje. Ik kende je blog nog niet maar ik heb je gelijk aan mijn leeslijst toegevoegd zodat ik niks meer hoef te hoef te missen ;)
    Groetjes, Wendy
    Wendy's Mhaaksels

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb alle dingen gehaakt voor het beertje. Ik mis wanneer je het vullen moet, het aanhechten van de oren en snoet. het neusje en hoe ik alles moet bevestigen. dat is wel een probleem als je een rond hoofd hebt.Ik ben dus echt een leek. heb je tips voor mij?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sorry maar het patroon is gratis dus hoef niet (tenmiste van mijn) zo precies uitgelegd worden. De meeste mensen doen toch alles op gevoel. Succes!

      Verwijderen
    2. Wat een raar antwoord zeg. Je bent niet erg behulpzaam.
      Zelfs een gratis patroon is fijn als het compleet is uitgeschreven.
      Als je daar geen zin in hebt publiceer dan helemaal niks!
      Niet iedereen is zo slim als jij!

      Verwijderen
  6. Zo lief, zo'n knuffelbeertje ;-)
    Dank je wel voor het patroon,
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ik loop tegen het zelfde aan als sopzeg.... zou je me een beknopte uitleg kunnen geven
    super leuk patroon
    kei lief dat je het met ons allen deelt

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Bedankt om het patroon gratis te delen. Een heel mooi beertje! Ik ga het zeker binnenkort eens maken en zet het dan op mijn blog met een link naar jou.

    Groetjes,
    Jeanine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien lees ik er overheen, maar ik zou graag weten wat voor soort garen en welke naald je hebt gebruikt. Dank je.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. bears are so cute! great idea :) thank you for sharing the pattern :)

    lalkacrochetka.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is een leuk beertje! En je hebt gelijk, er zijn maar weinig tot geen gratis haakpatronen voor een leuk beertje. Ik ga hem onthouden en als ik hem/haar gemaakt heb, dan plaats ik natuurlijk even een link!

    Groetjes,
    Renske

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuk patroontje, dankjewel dat je dit met ons deelt. ik heb de link hier naar toe op op mijn haaksite gezet (Corry's Haak/Brei- en Knuffelhoek). Hoop dat er veel leden belangstelling voor hebben, groetjes mij .. Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk patroontje, dankjewel dat je dit met ons deelt. ik heb de link hier naar toe op op mijn haaksite gezet (Corry's Haak/Brei- en Knuffelhoek). Hoop dat er veel leden belangstelling voor hebben, groetjes mij .. Corry

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik ben er mee bezig hoofd is klaar en ik ben een beginner op YouTube kijken hoe ik alles vast zet en dicht maak en dan hoop ik dat t goed komt

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ik ben er mee bezig hoofd is klaar en ik ben een beginner op YouTube kijken hoe ik alles vast zet en dicht maak en dan hoop ik dat t goed komt

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik heb vandaag je schattige beertje gevonden. Mag ik vragen in welke rij je de oogjes hebt gestoken en welke maat oogjes je gebruikt hebt... kon het niet vinden in het patroon...

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een leuk beertje, lief dat je het gratis deelt! ik zal zeker je blog vermelden als ik het maak! Dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik vind het een superleuk patroon en ben ook bezig met hem haken. Ik heb wel een vraagje. Hoe kan ik het kleine deel van het oor vastmaken aan het oor zonder dat je aan de achterkant draden ziet in de lichte kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi, heb 'm gemaakt en hij is super geworden. En er ook een blog over geschreven met een link naar jouw blog uiteraard! Dankjewel! https://www.facebook.com/haakensmaak/posts/1664364110476886

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Hoi hoi ik ben nu ook bezig met jou beertje. Ik ben beginner. Ik wilde gras weten sluit alles af voordat je het beertje aan mekaar maakt of doe je dat pas later als je het beertje in mekaar zet.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Schattig. Dankjewel voor het patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Superleuk patroon! Ik heb 'm gemaakt als cadeautje en hij viel reuze in de smaak :). Hij ziet er wel iets anders uit, maar toch wel goed gelukt ;-)

    Een foto van het resultaat staat op mijn Instagram jantinedewild

    BeantwoordenVerwijderen
  24. I love this bear! I would love to have a English version. Thank you! nanabanana52@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hallo wat schatjes ik ga het zeker maken ben nog eerst met iets anders bezig.
    mijn kleindochter krijgt een meisje daar is het mooi voor als het klaar is zet ik het op fb
    gr stijn Hartman

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Echt heel leuk. Ga vrijdag op vakantie. Om steeds maar te lezen zie ik niet zitten, dus gaat het garen en de haaknaald met het patroontje mee. Dikke kans dat als ik terugkom de beer af is. Kan niet wachten om te beginnen. Haken is zo verslavend en je kunt het bijna overal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Echt heel leuk. Ga vrijdag op vakantie. Om steeds maar te lezen zie ik niet zitten, dus gaat het garen en de haaknaald met het patroontje mee. Dikke kans dat als ik terugkom de beer af is. Kan niet wachten om te beginnen. Haken is zo verslavend en je kunt het bijna overal doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Schattig beertje, heb deze bewaard ga ik beslist maken.
    Nog hartelijk dank voor het Patroontje.

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Een heel leuk patroontje als het beertje klaar heb stuur ik hem door. Dank je wel !!

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Oh wat leuk, kon niet vinden wat voorn die haakneld je gebruikte en de dikte van de wol, vanuit Australië wil ik dit graag maken voor mijn zus

    BeantwoordenVerwijderen
  31. ik haak ook voor het eerst en heb alles gehaakt. Duidelijke uitleg overigens. Nu in elkaar zetten dat wordt nog een uitdaging omdat er niets over beschreven staat

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Hallo, bedankt voor het delen van het patroon, ik mag deze leuke beer voor iemanss kleindochter haken. Ben heel enthousiast begonnen, heb alle delen gehaakt en nu zie ik dat het lijfje in verhouding kleiner is dan hoofd en benen😕 Hoort dat zo, of heb ik toch ergens een foutje gemaakt? Denk dat ik het maar opnieuw ga doen....

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Hoi, heel leuk beertje. Ik maak knuffels voor kindjes in ziekenhuis. Dit beertje dus ook in diverse kleurtjes. Alleen jammer dat het patroon niet helemaal compleet is wat betreft het vullen, in elkaar naaien, etc. Het lijkt een patroon voor beginners maar zo wordt het toch wat moeilijker!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Jammer dat het patroon niet volledig is. Kan wel gratis zijn maar zo heb je er weinig aan. Waarom is het niet volledig?

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Jammer dat het patroon niet volledig is. Waarom is dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Ik zou graag het volledige patroontje willen. Ik wil graag als vrijwilliger gaan haken met gevluchte moeders uit Oekraïne gaan haken om zo alle ellende even te doen vergeten voor zover dat lukt.

    BeantwoordenVerwijderen